perjantai 4. joulukuuta 2015

Day #4

Päivä neljä ja samalla ehkä viikon paras päivä. Koska tänään mulla oli ratsastustunti. Laukannostot ei sujuneet ihan niin täsmällisesti kuin olis pitänyt, mut sekään ei haitannut. Tallipäivä on aina hyvä päivä. Oon alottanut ratsastuksen uudelleen. 10 vuoden tauon jälkeen. Lopetin sen silloin, kun mun bestis menehtyi, vaikka en näekään että se olisi ollut syy lopettamiseen. Hoitotaho taas näkisi asian juuri niin. Niin kuin ne aina näkee aivan kaiken liittyvän E:n kuolemaan, masennukseen tai anoreksiaan tai johtuvan niistä, vaikkei asia todellisuudessa olisi niin. Mikä on todella ärsyttävää.


Perjantai on myös kauppapäivä. Ostan silloin aina seuravaan viikon ruuat, vaikka käyn kyllä viikollakin kaupassa, jos tekee mieli jotain. Maitoa, jogurttia, proteiinipirtelöitä, salaattia, kirsikkatomaatteja, Pepsi Maxia ja salaattibaarista rasiallinen. Kotona oli edellisviikoista syömättä jääneinä kananmunia, juotavia jogurtteja, vihreitä omenoita, kasvissose- ja pinaattikeittoja pakasteena ja metsämarja Fun Lightia. Perus. Mä olen jämähtänyt nyt noihin ruokiin. Sitten kun mä kyllästyn niihin niin mä keksin uudet ruuat, joita mä syön taas niin kauan kunnes mä kyllästyn niihin.

Iskä oli mukana kaupassa. Se ei sano mun ostoksista mitään. Se on hyvä. Äiti oli kerran. Et sä kyllä näillä elä! Sulla ei ole täällä kärryssä mitään kunnon ruokaa, nyt haet jotain. Äiti tarkoitti hyvää. Silti mulla naksahti päässä ja mä olin lähteä kaupasta ilman salaattipussiakaan. Anoreksiaminä on niin herkkä. Se ei kestä mitään anoreksiavastaisuutta, ei vaikka ihmiset tarkoittaisivatkin vain hyvää.

Mä kävin päivällä myös äidillä viemässä mun risteilytuliaiset. Mä käyn äidillä yleensä perjantaisin. Äiti pakottaa aina syömään jotain. Tänään se oli pizzaa. Mua ahdisti vähän. Pizzassa oli paksu kerros juustoa ja se oli rasvaista. Onneks se oli kotitekoista ja pala oli pieni. Ja se oli tosi hyvää. Ihan hävettää kirjoittaa se. Koska ruuasta ei sais nauttia. Siitä ei sais pitää. Ei varsinkaan epäterveellisestä.

Kävin myös kirppiksellä ja löysin muutaman uuden vaatteen. Tämä päivä on ollut ihan hyvä.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Todellakin ruoasta kuuluu nauttia, kuten elämästäkin, jonka elinehto ruoka on.

Unknown kirjoitti...

ihanaa että sulla oli hyvä päivä :-)

Anonyymi kirjoitti...

Kiva että on ollut ihan hyvä päivä. :)

Ihanaa että nautit pizzasta. Kyllä siitä, ja mistä vain ruuasta, saa nauttia! Vaikka anoreksia väittäisi toisin. Tsemppiä. <3

Pura kirjoitti...

Niin, ihan totta. Jos vaan osaisi. :/

Pura kirjoitti...

Mustakin se oli kivaa. :D

Pura kirjoitti...

Nää paremmat päivät tuntuu kyllä hyviltä kun niitä on niin harvassa. Niinhän sitä saisikin, jos vaan sallisin itseni nauttia siitä. Kiitos! :)

Tyttö kirjoitti...

Tekisin mitä vaan, että itsekin pystyisin taas ratsastamaan... <3 :( Mutta kun raha raha.....

Pura kirjoitti...

Tosi harmi. :( Nii se ei tosiaan oo mitenkään edullinen harrastus. Mulla taas meinaa jaksaminen tulla esteeksi. Huomenna olis tunti eikä meinais taas millään jaksaa. :/

Lähetä kommentti