torstai 24. joulukuuta 2015

Day #24

Jouluaatto. Ei tunnu oikein joululta, kun ei ole lunta. Katson aamulla Joulupukin Kuumaalinjaa ja juon kahvia. Muuta ei saa nyt syödä, koska tänään tulee kuitenkin syötyä normaalia enemmän. Ei sillä, että mä muutenkaan söisin aamuisin ikinä mitään.

Iltapäivällä lähdetään tädille viettämään aattoa ja auttamaan jouluvalmisteluissa. Matkalla käydään viemässä haudoille kynttilät. Joulusaunaan mä en mennyt. En mä muutenkaan tykkää saunoa, paitsi tosi harvoin, mut nyt mä en oikein voi mennä. Mä olen tosi lyhyessä ajassa pudottanut painoa melkein 2 kg enkä mä halua, että muut huomaa sitä ja sanoo siitä jotain.

Sen sijaan mä menen lenkille serkun koirien kanssa. Mä tykkään ulkoiluttaa koiria, mut en mä voi valehdella. Kyllä mä tykkään siitäkin, miten se kuluttaa kaloreita. Tein tosi pitkän lenkin.


Joululounas. Kinkkua, laatikoita, rosollia, lasimestarin silliä, muita sillejä, perunoita, kaloja, salaattia, joululimppua, pieniä lisukkeita. Mä ajattelin, että mulla lähtee ihan lapasesta, mut ei mulla lähdekään. Mä en syö paljoa ja mä hymyilen sisäisesti onnistumistani. Mut jälkiruualla sitten lähteekin. Ei tosin pahasti. Mut harmittaa silti. Enkä mä oikein viitsi oksentaakaan, kun mä olen ollut jo ainakin yli viikon oksentamatta ja saanut taas kasvoista turvotuksen pois. Ainakin melkein kokonaan. Tädin luona mä en edes voisi oksentaa. Ne tajuaisi kyllä. Onneks mulla on kotona laksoja. Mä saatan onnistua pelastamaan tilanteen edes jotenkin.

Lahjoja sain mitä olin toivonutkin. KoKon valkoisia kulhoja, Maybellinen Nudes-paletin, hiushoitosuihkeen, Bik Bokin puseron, kaks lahjakorttia, keittöpyyhkeen ja pannunalusen, mukeja, kahvipurkin + kahvia, Dolce Gusto -kaakaota, kynttilän, kaks kaulakorua ja kuoharin. Suklaata en onneks saanut. Enkä mitään "isompaa" kehdannut enää toivoa, kun mulla nyt omia säästöjä ja varaa hankkia sellaiset itse itselleni. Illalla katson vielä Joulupukki ja Noitarumpu -elokuvan.

Huomenna on äidin synttärit. Huominen pitää vielä jaksaa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Eii laksoja:< joo sori ei oo mun asema moralisoida.

Jaksaa jaksaa. Ei vain "huomista" vaan aina pidemmälle;)<3

Pura kirjoitti...

No ihan asiaa kirjoitit. Ei niitä pitäiskään käyttää. :/ Joo, enköhän mä jaksa. Tää joulunaika on vaan vienyt voimat, kun on ollut niin paljon tekemistä ja pitänyt sukuloida ja kaikkea.

Kuutti-tyty kirjoitti...

Toivon vaan ettet oksenna. Ku kerranki on semmone fiilis ettei oo tarvis oksentaa. Älä oksenna...

Pura kirjoitti...

Joo no aattona ei ollut, mut nyt on. Mut en viiti nytkään oksentaa, kun oon just saanut kasvoista turvostusta pois. Tosi pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen syy olla oksentamatta, mut parempi sekin kuin ei mitään ja mä oksentaisin.

Lähetä kommentti