keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Day #23

Aatonaatto. Herään iltapäivällä. Lääkäri on soittanut sillä välin jo kolmesti. On laittanut viestinkin, että soittaisin mahdollisimman pian takaisin. Se tarkoittaa, että labratuloksissa on jotain pielessä. Ehkä jopa huolestuttavastikin pielessä.

Soitan takaisin. Kaliumarvo on todella matala. 3,0 ja raja-arvo on juurikin se 3,0. Kaliuminpuutos johtuu mun tapauksessani siis oksentelusta ja laksojen käytöstä ja aiheuttaa sydämen rytmihäiriöitä. Mun on heti haettava apteekista Kaleoridia tai seuraava paikka on sairaala ja kaliumtippa. En mä vietäkään joulua psykiatrian osastolla, mä vietänkin sen tiputuksessa! Mun on mentävä päivystykseen, jos mulle tulee vakavia rytmihäiriöitä. Nyt jopa mäkin huolestun, vaikka en liiemmin jaksa huolestua voinnista. En, vaikka pitäisi. Mutta nyt mä säikähdän.

Illalla näen kavereita kahvilassa. Tilaan joululaten. Siinä on kanelia ja piparimurua. Unohdan pyytää laten ilman kermavaahtoa. Vaahto sulaa kahviin ja mua ahdistaa. Ihan liikaa kaloreita. En olisi saanut tilata koko kahvia. Saan kahvin mukana suklaakonvehdin. Sen laitan laukkuun. Toiset syö hamppariaterioita. Niistä tulee taivaallinen tuoksu. Mun on nälkä.


Kavereita on tosi kiva nähdä pitkästä aikaa, mut oon hurjan väsynyt. Oikeastaan uupunut. En meinaa jaksaa jutustella. Näytän varmaan tosi masentuneelta ja oonkin varmaan tosi ankeaa seuraa. Olis pitänyt jäädä kotiin. Pilaan vaan tunnelman.

Sydämestä ottaa koko päivän iltaan asti. Rintaan koskee ja sydän tykyttää kovaa. En kuitenkaan mene päivystykseen. En edes soita mihinkään. Se loppuu vasta, kun ehdin illalla kotiin ottamaan 3 g Kaleoridia.

Paino 40,6 kg! 100 g vähemmän taas!

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla kans jatkuvasti todella vaikea hypokalemia:< ota vain kaksi grammaa kerrallaan, älä kolmea!

Pura kirjoitti...

Voi ei. :( Oho, hups apua, mä otin ne kaikki kerralla. :O Oli sen verran kovat tuntemukset rinnassa. Mut tosiaan lääkärikin ohjeisti, että puolet annostuksesta aamulla ja puolet illalla.

Anonyymi kirjoitti...

Tiiän todella hyvin se tekee kovat fiilikset mut nopea korjaus tekee myös, yleensä jopa kovemmat ja on poikkeuksetta riski, joten rajoita kotona kahteen kerralla. Pärjäile<3

Pura kirjoitti...

Joo, mulla olikin vaan ekana päivänä annostuksena kolme ja oli jo ilta niin en ehtinyt jakaa annosta. Mut nyt yritän ottaa ne ohjeen mukaan. Kiitos! <3

Anonyymi kirjoitti...

Oikeesti pelkään et kuolet tohon :(

Anonyymi kirjoitti...

Tai eihän se kuoleminen sua varmaan kauheesti haittais... mut ei varmaan oo ihan mukavin tapa kuolla...

Pura kirjoitti...

Periaatteessa ei, mut en kuitenkaan tahdo iiiihan vielä kuolla ja jollain tapaa tahdon saada itse päättää milloin kuolen. Jaa, enpäs tiedä. Eiks sydämen pysähtyminen oo kuitenkin aika levollinen tapa lähteä?

Pura kirjoitti...

Ei, älä pelkää. :( Mä en jotenkin osaa itse huolestua tilanteestani. Musta mun paino ja bmi on (vielä) liian korkea, jotta voisin kuolla tähän sairauteen. Enkä mä siis mitenkään tahdo kuolla tähän.

Anonyymi kirjoitti...

Tuskin kovin moni on sitä jälkeenpäin tullut kertomaan.

Pura kirjoitti...

Ei, mutta näin mä itse ainakin ajattelen. Verrattuna vaikka joihinkin muihin vaihtoehtoihin...

Lähetä kommentti