torstai 31. heinäkuuta 2014

Hope

Eilen oli aika sairaanhoitajalle. Mä seisoin polin oven takana kellon tullessa kaksi. Mulla ei ollut mitään mielikuvaa minkänäköinen tai minkälainen se sairaanhoitaja olisi. Soitin summeria. Vaalea nainen tuli avaamaan. Mä astuin sisään ja jäin odotushuoneeseen tanssahtelemaan, kun en tiennyt istuako vai en. Sä oot varmaan Pura. Tuu vaan, voidaan aloittaa.


Uusi huone - uusi alku? Sairaanhoitaja vaikutti ihan mukavalta. Ehkä tästä voisi tulla jotain. Ehkä... Terapian jälkeen kenenkään kanssa ei ole tullut mistään yhtään mitään. Suurimmaks osaks se on varmaan mussa itsessäni. En mä osaa tosta vaan alkaa heti puhua kaikesta ja kaikille. Eikä se aika välttämättä auta. Mä oon vaan niin valikoiva (niin kuin osaston lääkäri kivasti mua kuvasi) kelle voin tai oikeammin pystyn puhumaan. Mut en mä tee sitä tietoisesti. En mä voi sille mitään. Sen henkilökemian täytyy toimia ja silti mä saatan tarvita aikaa, jotta pystyn luottamaan.

Tietysti tää eka kerta meni osin ihan perustietojen ja tän hetkisen tilanteen kertomiseen, mut silti mulle jäi käynnistä hyvä maku. Mulla ei ollut ollenkaan sellainen vastarinta päällä kuin sen miespsykologin kanssa. Itse asiassa mä en pitänyt yllä mitään vastarintaa. Ja se sairaanhoitaja oli ihan kivakin. Mä saattaisin pystyä jopa puhumaan sille. Mä pystyin välillä jopa varkain vilkaisemaan sitä.

Mut en mä tiedä... mä en uskalla toivoa. Kun aina jos asiat lähtee vähänkään sujumaan paremmin niin jokin suurempi voima kumoaa sen samantien. Ne varmaan sanoo mulle, etten mä voi alkaa käydä sen sh:n luona, koska sillä on täyttä. Tai se muuttaa kohta muualle tai sen koira synnyttää ja se jää lomalle tai jotain.

Mä sain ens viikolle kuitenkin ajan torstaille, joten siihen saakka kaikki on hyvin. Ja sillä käynnillä mä aion oikeasti kanssa puhua.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Loistavaa, että tuon sairaanhoitajan kanssa meni edes paremmin! Ihanaa, että yrität myös itse puhua.

Tsemppiä sulle! Toivotaan, että ton hoitajan kanssa toimii!

Pura kirjoitti...

Joo oli itestä kanssa tosi kiva huomata, että jonkun kanssa vois toimia. Kiitti! :)

Anonyymi kirjoitti...

Kiva että sairaanhoitajalla käynnistä jäi kiva maku. :)

Mun piti käydä aika monella hoitajalla ja lääkärillä ennen kuin löysin sen yhden, jolle sain viimein avauduttua melkein kaikesta. Sen hoitajan kanssa vaan toimi heti, henkilökemiat merkkaa tosi paljon! Melkein jo odotan toista käyntiä.

Toivon että sullakin toimii tämän sairaanhoitajan kanssa ja että voit alkaa käydä hänen luonaan. :)

Pura kirjoitti...

Hei kiva juttu, että säkin olet löytänyt sen oikean. Samaa toivon mäkin. :)

Lähetä kommentti