keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

No thanks.

Haen postin oven välistä. Eteisen matolle tipahtaa mainosten välistä punainen liuska. Hesburgerin etukuponkeja. Taas. Jo kolmas arkki muutaman kuukauden sisään. Se on varmasti mun psykologi, joka käy tiputtelemassa näitä mun postiluukusta. Nyt kun sillä on loma niin sillä on aikaakin tälläiseen. Tää on selkeesti joku uus syömishäiriön hoitomenetelmä.

Mut ei auta. Mä en mene Heseen. Mun ei edes tee mieli mennä. Oksettaa pelkkä ajatuskin. Yäk. Kävelin päivällä Subwayn ohi. Kadulla Subwayn kohdalla leijaili paistetun leivän, lihan ja majoneesikastikkeen ällönsekainen haju. Olin lähellä oksentaa jalkakäytävälle.

Ruoka oksettaa. Mutta pelkkä ruuan ajatteleminen tai varsinkin ruuanlaitosta aiheutuva haju saa mut jo yksinään lähestulkoon oksentamaan. En vain enää kestä ruokaa. Inhoan sitä. Se on rasvaista ja saastaista. Se lihottaa. Se saastuttaa mut. En halua syödä sitä. Hyi yök.


Äiti tulee käymään. Mä toin sulle jätskiä! Otatko nyt heti, kun tää on vähän sulanut niin tästä sais tätä irti vai laitanko pakkaseen? Laita vaan pakkaseen. Katson kun Ben&Jerry's-purnukka katoaa pakastimeen. Saatana. Saatanan saatana. Mitä mun tolle pitäis tehdä? No, kyllähän se tuolla säilyy.

Miksä tuot mulle aina kaikkia... herkkuja? Olin sanomassa lihottavaa tai kaloripitoista, mutta keksin onneksi neutraalimman sanan. No, kun mä haluan vaan ostaa sulle jotain kivaa ja yllättää sut... sitä paitsi en mäkään voi tollasia syödä. Mut sä voit, kun sä oot tollanen tikku. Joo kiva. Kauhean kiva. Älä osta mulle tommosia. Älä osta! Mä en halua syödä noita!




Capital Cities - Safe And Sound

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mitä sä sitten normaalisti syöt ja kuinka paljon? :|

Pura kirjoitti...

Se vaihtelee. Salaattia, johon tungen kaikkia mahdollisia lisukkeita, hedelmiä, kasviksia, vähärasvaisia juustoja, jogurttia, välillä leipää, kahvia ja light-limsaa.

Tänään oon syönyt pari leipää päällisillä ja 3 mukia kahvia.

Mun tosiaan on pitänyt tehdä postauksia päivän syömisistä, mutten oo saanut vielä aikaiseksi.

Gixy kirjoitti...

Hei tuota, tässä BMI "vakavasti ylipainoinen" tapaus, eli minä. En millään tavalla halua edistää anoreksiaasi, mutta en moittiakkaan - Tuli vain mieleen blogisi vakiostalkkerina, oletko harkinnut edes välillä syödä vaikka näitä esim. Nutriletin energiapatukoita tai muita valmisteita?
Nehän siis eivät ole kokonaisen ruokavalion korvikkeeksi tai mitään, mutta niissä kuitenkin on sitä energiaa ja laihduttamisen apuna. Ne ois mielestäni sellaisia, joista kuitenkin saisit sitä energiaa, ettet olisi niin voimaton ja väsynyt kenties kaiken aikaa pyörtymisen partaalla :/

Pura kirjoitti...

Kiva kun kommentoit. :) Oon välillä miettinyt noita Nutriletteja ym. laihdutuspatukoita tai pirtelöitä, mutta ne on sen verran kalliita, etten ole viitsinyt ostaa. Ainakin jos enemmän söisi. Tosin varmasti niistä saisi sitä energiaa paremmin kuin mun heikosta syömisestä.

Gixy kirjoitti...

Se on kyllä totta, hintavaa pureskeltavaa.. Mutta kenties voisit esim. äidillesi mainita ja perustella tuon, että haluat energiaa mutta et lihoa? Uskoisin että tuo olisi ihan mukava "kompromissi" teille molemmille ja äitisi ostelisi niitä (myös) silloin tällöin?
Tai alennuksista varastoon jemmaan niitä mahdollisuuksien mukaan pahimpien energiaa vievien päivien varalle :)

Pura kirjoitti...

No kun äiti nimenomaan haluu mun lihovan. On aina halunnut, koska oon aina ollut alipainoinen.

Kyllä äiti varmaan niitä mulle mielellään ostelisi, jos vain pyytäisin, mutta en tykkää että vanhemmat maksaa mun ostoksiani. Ja olis mulla itsellänikin ihan varaa ostaa niitä, mutta en vaan viitsi kun ovat kalliita. Mulle tulee vaan edullisemmaksi syödä ihan perusruokaa. Tosin varastoon voisin ehkä muutaman ostaa. Toi oli hyvä vinkki, kiitos. :)

Gixy kirjoitti...

Niin juuri ja siksi nimitinkin sitä kompromissiksi, siun ja äitisi välille :3 Ehkä vähemmän "vauhkoaisi" jos tietäisi, että huolehdit paremmin edes energian saannista vaikka lihomista vältätkin.

Ymmärrän, itsekin vältän äidilläni ostattamisia ja minä yleensä lainailen hälle rahaa, vaikka töissäkäyvä onkin..
Mutta ole hyvä, hienoa jos vinkki oli jopa hyödyllinen! ^^

Lähetä kommentti