torstai 27. maaliskuuta 2014

I ♥ bones

Check - check - check

Seison suihkussa pää painuksissa ja mietin miten kurjaa elämäni todella on. Pisarat rummuttavat ohutta, luiden päälle kiristynyttä ihoa. Alkaa sattua. Pisarat ovat armottomia. Siirryn aavistuksen taaksepäin, jotta vesi osuu hartioiden sijasta päähän. Ennen suihkussa käynti ei tehnyt kipeää. Mutta tämä on vain yksi pieni hinta laihuudesta. Ei tämä haittaa yhtään.

Itseasiassa olenhan mä laihtunut. Vaaka on näyttänyt jo sen verran kauan tasan neljääkymmentä, että mä olen ihan unohtanut, että eihän siitä ole kauaakaan kun se näytti neljä kiloa enemmän. En mä muutosta ole peilistä huomannut. Siellä näkyy päivästä toiseen se sama pullukka. Liian lihava, aina liian lihava.

Mä tajuan vasta nyt kun mä saippuoin itseäni vadelman tuoksuisella lasten suihkusaippualla. Mä tunnen ne selkeämmin. Paljon selkeämmin. Luut. Solisluut, lonkkaluut.  Hartiatkin ovat luisevammat. Luut tuntuvat kämmenen alla selkeinä, terävinä. Tuntuu ilkeältä koskea niihin.



Mutta mä olen laihtunut. Mä olen laihempi. Mä todellakin olen laihempi ja kaikki muu on toissijaista. Koska mä rakastan luita. Mä rakastan sitä mitä selkeämmin ne päivä päivältä erottuvat. Kuinka solisluut piirtyvät esiin mun liikuttaessa hartioitani peilin edessä ja miten kauniisti lonkkaluut erottuvat. Mä en voi sille mitään. Mä vaan rakastan luita. Ja tää on sairasta. Mä tiiän.


100 HAPPY DAYS -HAASTE

Day #6 Tv:stä tuli Hyvät ja huonot uutiset. Huomasin osaavani nauraa.

Day #7 Imuroin asunnon ja tuntui kivalta, kun tuli taas siistiä.
Day #8 Luin pitkästä aikaa hyvää kirjaa, johon ihan uppouduin.
Day #9 Näin Miaa ja löysin kirppikseltä uusia, kivoja vaatteita.
Day #10 Katsoin leffan Ender's Game, joka oli tosi hyvä.
Day #11 Äiti toi tuliaisia Tukholmasta.
Day #12 Vaihdoin sänkyyn puhtaat lakanat. Oli ihana käydä nukkumaan.
Day #13 Huomasin todella laihtuneeni.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Osteoporoosia pukkaa ja liikuntakyky rapistuu :<

Pura kirjoitti...

Niinhän siinä käy. :/

Lähetä kommentti