lauantai 5. huhtikuuta 2014

At the grocery store

Perjantai. Viikottainen kauppareissu. Iskä työntää ostoskärryjä. Mä kuljen vierellä ja aina aika ajoin laitan jotain kärryyn. Hevi-osastolla kuluu aina eniten aikaa. Salaattia, kurkkua, tomaattia, hunajamelonia. Lisäksi banaania ja avokadoa, vaikka ne ei periaatteessa ole sallittuja ruokia. Helvetisti liikaa kaloreita, mutta mun sallittujen ruokien lista on sen verran lyhyt, että mä alan jo kyllästyä.

Mehua ja maitoa. Mehua nyt ei missään nimessä saisi juoda, mutta mä tarviin sitä puoli lasia aamuisin niin se on vain pieni paha. Raejuustoa. Jogurttia. Moniviljasämpylöitä ja pari perunapiirakkaa. Light-limsaa. Säilykepersikoita. Oon nyt tykästynyt niihin. Mut mehussa, totta kai. Ei nyt herranjestas mihinkään sokeriliemeen säilöttynä.

Kissalle Latzia ja raksuja. Jestas, kissa syö oikeasti varmaan enemmän kuin mä.



Lisäksi toisinaan marketista tarttuu mielihalujen mukaan paprikaa, kiiviä, tummia viinirypäleitä, verigreippiä, nektrariineja, luumuja, porkkanoita, mehukeittoa, Fun Lightia, teetä, näkkileipää, maitorahkaa, kevytjuustoa leivälle, kotijuustoa, fetaa tai leipäjuustoa.

Sitten kun mä kyllästyn noihin niin... mä en tiedä mitä mä sitten syön. En mitään varmaan. Ei mikään muu ole oikein sallittua tai sitten mä en vaan tykkää.

Se tekis 23,80 euroa. Ostokset. Done. Näillä mä pärjään loistavasti seuraavan viikon. Ja itse asiassa mä ostan aina liikaa ruokaa. Aina sitä jää vielä sitä seuraavaankin viikkoon. Hedelmiä varsinkin. Ja leipää, jota mä laitan pakkaseen.

Onneks käyn aina iskän kanssa kaupassa. Iskä ei kyttää mitä mä ostan. Äiti kyttäisi. Siis eihän sulla ole täällä kärryssä vielä mitään kunnon ruokaa, nyt otat vaikka pakastealtaasta jotain jos et jaksa tehdä itse siis ethän sä näillä elä, mitä sä oikein syöt viikon aikana... et mitään! Huoh. Iskälle ei onneks tarvii selitellä.


Jääkaapin ovessa Dr. House, Pacific Rim ja juoksuohjelma.
Jääkaapin sisältö kaupassa käynnin jälkeen.

4 kommenttia:

sulkaallatäytetty kirjoitti...

Dr. House! <3 itelläkin on toi sama kuva ja oottaa seinälle menoa :D

Pura kirjoitti...

Eikä! Vähä hyvä! :D

Anonyymi kirjoitti...

Liikutko päivittäin miten paljon?

Pura kirjoitti...

En oikeestaan ollenkaan kun en jaksa. :( Mut muuten kyllä kävelen aina joka paikkaan et en mee bussilla tai autolla.

Lähetä kommentti