tiistai 13. maaliskuuta 2012

The Beaver

Katsoin hiljattain elokuvan The Beaver. Se kertoi keski-ikäisestä, masentuneesta perheenisästä, joka alkoi pitää kädessään majava-käsinukkea ja puhua sen välityksellä. Majavan avulla mies siirsi masennuksensa taka-alalle ja pystyi jälleen olemaan elämänhaluinen ja iloinen.


Ehkä käsinukke on juuri se mitä tarvitsen. Ehkä sen avulla löytäisin uudelleen sanat, joilla ilmaista itseäni terapiassa. Vaikka ei sekään olisi kovin ilmeikäs. Ei, olisi se sentään ilmeikkäämpi kuin minä. Ja sympaattisempi. Vähemmän ärsyttävä. Se hymyilisi ja katsoisi silmiin kiiltävillä nappisilmillään.

Minulla oli pienenä käsinukke. Ruskea-valkoinen apina. Apsu. En tiedä onko se minulla enää. Se taisi päätyä kirpputorille. Minä en mene etsimään sitä. En voi jakaa persoonaani apinan kanssa. Enkä kenenkään muunkaan. Enkä minä voi enää siirtää masennustani. Minun on käsiteltävä se.



Titiyo - Come Along

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti