perjantai 10. elokuuta 2012

I hate the world today

Paska päivä. Tämä, kuten kaikki edeltävät ja tulevatkin päivät elämässäni. Tämä päivä vaan on tavallista kurjempi. Olen kipeä. Jotain kuumeen tapaista. Siihen päälle vielä masennus. Hurjan kiva olo. Päätä särkee. Valo sattuu silmiin. Samoin kirkkaat mainokset ja kovat äänet. K-Citymarketin mainos oli murhaa silmille.

Olin aamulla pesemässä kasvojani, kun minua alkoi huimata. Silmissä sumeni ja taivuin kaksin kerroin lavuaarin ylle puristaen käsilläni altaan reunoja. Siitä päädyin kylmän hien saattelemana makaamaan suloisen viileälle eteisen lattialle kunnes tuli kylmä ja raahauduin sänkyyn peiton alle. Kahvi seisottui pannuun ja jouduin perumaan iltapäivän terapian. Kiva. Nyt vasta masentaakin. Vieläpä kun minulla olisi ollut A5:n verran puhuttavaa terapiassa. Pieniä ja vähän suurempia asioita. Merkityksellisiä ja ei niin merkityksellisiä. Nyt joudun kantamaan kaikkea sitä päässäni tiistaihin asti. Koko viikonloppu menee niitä pyöritellessä ja vetvoessa, kyvytön kun olen niitä itsekseni purkamaankaan.

Tänään haluaisin olla joku muu kuin minä.






Suzi Quatro feat. Chris Norman - Stumblin' In

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ei saatana, kirjoitin loistokkaan mainospuheen pinterest.com:ista, mutta sitten yritin julkaista kommenttini vahingossa google-tilillä, jota minulla ei siis ole, ja tekstini katosi silkkaa tyhmyyttäni. jumalaudaaaa.


Tosiaan, suosittelen pinterestiä. Jos sivuuttaa kaikki siellä pyörivät päättömät treenausvinkit niin se on kätevä ajantuhlauspaikka. Sinne voi siis tehdä ja nimetä kansioita, jonne voi helposti liittää kuvia/linkkejä joko internetistä tai muiden boardeilta. Kuulostaa lamelta, mutta idea tulee tässä:

Itselläni ainakin on "identiteettikansio", jonne pinnaan lähinnä naisihmisten kuvia jossa aistin/tunnen jotain tuttua. Siis kuvia joissa voisi olla minä, vaikken ikipäivänä moisissa kuvissa tulekaan olemaan. Osa kuvista on myös puolittain sellaisia jollaiseen suuntaan haluaisin kehittyä(, mutta ei siis edelleenkään mitään superbodattuja rasvat 0%-muikkeleita, joille toki voi perustaa oman kansion jos siltä tuntuu). Osa kuvista on vain elämänohjetekstejä.

Luulen että jonkinlainen kokoelma "itsestä" tai ylipäätään edes pari kuvaa helpottaisivat terapiakäyntejäkin, kun ei tarvitsisi pelkästään sanoin maalailla sitä mitä tuntee; voisi vaan näyttää kansionsa. Mun on ainakin helpompi lähteä kuvan pohjalta selittämään, vaikken enää terapiassa käykään. Lisäksi pinnailu selvittää itsellekin näppärästi kuka oikein onkaan, mistä tykkää, mitä elämältään voisi ehkä haluta. Tavallaan kotiterppaa. Internetistä ja jo valmiiksi pinterestiin pinnatuista myös löytää miljoona kertaa helpommin sopivanlaisia kuvia kuin vaikka lehdistä pilhomalla, vaikka leikekirjahommastahan tuossa on kysymys.

Pura kirjoitti...

Kiitos vinkistä. Voisinkin tutustua tuohon Pinterestiin. Periaatteessa samaa ideaa käytän täällä blogissa. Olen etsinyt itseeni, elämääni ja ajatuksiini sopivia kuvia, joita sitten liittelen blogiteksteihini. Tietty kuvat piristävät tekstiä, mutten liitä mitä tahansa kuvia vaan sellaisia, jotka kertovat minusta itsestäni.

Lähetä kommentti