perjantai 24. helmikuuta 2017

How did I let myself get so fat?

Vaaka näyttää aamulla 43,3 kg. Ahdistaa. Tekee mieli iskeä nyrkki kylpyhuoneen peilistä läpi tai hakata vaaka kaakeliseinään hajalle. Mutta sitten mua ahdistaisi vielä enemmän, kun mä en seuraavana aamuna pystyisi punnitsemaan itseäni. Mä olen lannistunut ja läski. Mä en edes tiedä, koska viimeksi mä olisin ollut näin painava. Siitä on vuosia, voi luoja. Mä tunnen itseni valaaksi. En mä oikein edes osaa sanoa, mitä mä tunnen. Mulla on vaan niin epämukava olla mun omassa kehossani tällä hetkellä, että mä haluaisin vaan kuoriutua siitä ulos.


Mä en saata käsittää, kuinka mun paino on kivunnut vaivihkaa noin ylös ja ennen kaikkea kuinka se ei laske, koska mä syön suhteellisen vähän enkä mä ole enää edes ahminut. Mä olen valtava, valkoinen valas. Hävettää. Mä hädin tuskin kehtaan edes kirjoittaa mun tämän hetkisen painoni tänne. Mä olen epäonnistunut syömishäiriöinen. Itsekuriton epäonnistuja. FAIL. FAIL. FAIL.

Kaikki muut sanovat, etteivät edes huomaa mussa mitään eroa. Mutta mä seison peilin edessä kriittisen arvioivana ja mä näen kaiken sen ylimääräisen, mitä mun kehooni on tullut. Mä näen, vaikkei muut näkisikään. Vatsa ei ole enää radikaalisti litteä, se on melkeinpä pyöristynyt ja siitä saa helposti puristettua makkaran sormien väliin. Ennen ei saanut. Reidetkin ovat pulleammat eikä niiden väliin jää enää yhtä suurta rakoa kuin ennen. Ne melkein osuu toisiinsa! Ja mua ahdistaa suunnattomasti. Ahdistaa niin valtavan, kamalan paljon.

Mut itku ei auta. On vaan pakko lopettaa syöminen. Ja mä vaikka sitten lopetan kokonaan. Mä oon päättänyt, että mä onnistun. Painon on ihan pakko olla alle 40 kg. Tietysti mitä vähemmän, sen parempi, mutta ehdottomasti alle 40. Musta tulee vielä oikeasti taas laiha!

Onneksi ei ole edes nälkä.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

:< nyt ne prioriteetit kohdalleen nainen!

Pura kirjoitti...

:/

Anonyymi kirjoitti...

Ootko lukenut sellasta blogia kuin Free Your Recovery? Se on suomenkielinen ja sen pitäjä on itse anoreksiasta parhaillaan toipuva nainen. Siellä on tosi paljon tietoa ja just vastauksia ton tyylisiin asioihin että miksi paino ei laske, vaikka syö vähemmän. En oo itekään jaksanut lukea vielä kaikkea sisältöä kun on niin paljon uutta, mutta kannattaa ehdottomasti tutustua!

<3 R

Pura kirjoitti...

Hei, kiitos vinkistä. En ollut tietoinen ko. blogista, mutta täytyy kyllä käydä lukemassa sitä. Jos sitä vaikka saisi itsessään lisättyä myönteistä ja vähennettyä haitallista sh-toimintaa. :)

Lähetä kommentti