sunnuntai 15. toukokuuta 2016

Fucked up


Sekasin. Enkä tällä kertaa puhu itsestäni vaan siitä uutuussarjasta: Kotimainen uutuusdraama Sekasin netissä ja Yle TV2:ssa toukokuussa. Se on Areenassa. Vihdoin. Kyllä, mä oon sitä oottanut. Tästä pääsee katsomaan sarjan. Jos ootte kattoneet niin kertokaa mitä itse tykkäsitte. Olisin mieluusti katsonut ihan täyspitkiä jaksoja, joissa olis syvennytty enempi henkilöhahmoihin, mut en valita. Musta on hyvä, että mielen sairauksista ja suljetusta tehdään sarja. Ne on kuitenkin vielä jokseenkin arkoja, hävettyjä, salattuja aiheita. Vaikka niin ei pitäisi olla.

Hauska se ainakin on. Ja vaikka se välillä menee vähän yli niin mä luulen, että se kuvaa muuten ihan suht todentuntuisesti ainakin psykan vastaanotto-osastoa. Oon saanut toisilta sen käsityksen, että vähän ton suuntaista siellä olisi. Mä kun olen ollut vaan aikuisten, lyhyehköjen hoitojen varhaiskuntouttavalla. Siellä oli ainakin niin unettavan rauhallista, et ei siitä olis mitään tv-sarjaa saanut tehtyä. Kesäleiriä se lähinnä muistutti kuin hullujenhuonetta. Mut se oli vaan hyvä. Sai rauhassa paikata haavojaan.


Song of the day: Ruger Hauer - Sekasin


Sekotan itteni toisiin, miten sen myöntää voisin
Pois luotaan työntää voisin, tai turpaan lyödä voisin
Niin vois tehdä monet, mul on korkeet tolet siihen mikä mä olen
Kusetan itelle meret ja joet, kun normielämä on niin bore
Stoorit sä uskot niihin, se vois olla totta jos must ois kiinni
Ei se niin aina oo, ei se kuitenkaa meidän taivas oo
Joten turhaan ne vaivatkoon, sä vaa sekotit pakan taas huolella
Etin vapaata paikkaa mun sydämeltä ja suonelta, hyvää huomenta

Jotenkin tän ennusti Weberin Max: Jos toisel on yks, mun pitää saada kaks
Vaik tajuttiin jo muksusta, ettei tarvita mihinkää enempää luksusta
Talous on tättähäärää ja maailma pyörii ku väkkärä
Eipä kumma siis, et aivokäyrä on muodoltaan kiero käkkärä
On sekasin speksit, safka ja seksi, vaan huumeet tekee onnelliseksi

Teen päinvastoin kuin käsketään, mun pää on mun, se on mun
Pelkään että se räjähtää, et sieltä kuuluu yhtäkkii pum pum
Ja pääni sekotin, mun pääni sekotin, mun pääni sekotin-tin
Yksinään ulos menin, ajatuksii pakenin
Puiston penkiltä painajaisiin yöllä heräsin
Sekasin sekasin sekasin
Sekasin sekasin sekasin
Sekasin sekasin sekasin

Kaikki nuoret tyypit on sekasin, ja vanhat on vielä enemmän
Anna aivojen lepää ja mieltä kevennä, maailma on hullujen tekemä
Ei oo pää mitää oppinu käyttää, tää on just sitä miltä tää näyttää
Ku märkä on ruuti ni muudi on enemmän hyrrä ku Rubikin kuutio
Kuka haluu olla kunnos, kuka haluu olla tylsä
Ootsä puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä, ketää ei kiinnosta yhtää
Mitä asiaa mul on tänne, unelmat pulloon ja kierrätän ne
Vanupuikko jo liian syvällä, huono olo mut sillee hyvällä

8 kommenttia:

Maapallosilmä kirjoitti...

Itse suljetun pariin otteeseen nähneenä innostuin tästä. Kunnes sen sitten areenasta katsoin. En nähnyt sitä liioin hauskana (jäin kaipaamaan sitä mainostettua "mustaa huumoria"), lähinnä hyvänä yrityksenä.

Kyllä sieltä jotain yhtymäkohtia ja stereotypioita löytyi omaan osastoaikaan verrattuna, ehkä enempi naureskelin omille muistoilleni.

Pura kirjoitti...

Musta se oli ihan hauska, vaikken mä itse pystynytkään kauheasti samaistumaan, kun meillä oli niin rauhallista siellä. Mut kiva kuulla toistenkin mielipiteitä. :)

Anonyymi kirjoitti...

Aihe kiinnostaa omakohtaisten kokemusten takia, mutta sarja oli mielestäni varsin huonosti tehty. Alapeukutus

Pura kirjoitti...

Harmi ettet tykännyt. :/

Kriegor kirjoitti...

Mielestäni sen ei tavallaan ole tarkoituskaan vakavasti syventyä mielenterveysasioihin ja olihan se sellainen, että jos on Lovemillaa joskus katsonut, niin ei tavallaan osaa yllättyä juonenkäänteistä, kun tuottajahan on täysin sama. Paikoitellen ihan hauska joo, katsoin pariin otteeseen kaikki jaksot jotta niistä jotain jäisi mieleen. Sanoisin, että ei pety jos osaa suhtautua mt-ongelmiin myös huumorilla.

Pura kirjoitti...

Joo ei niin ookaan. Mä en oo koskaan katsonut Lovemillaa, mut luin kanssa että sama tuottaja. Vikasta lauseesta oon sun kanssa samaa mieltä. :)

Vivrei kirjoitti...

Multa ois mennyt koko sarja ihan ohi, jos en ois täältä lukenut. Mutta toihan oli just hauska! Tietty ois voinu olla pidempiä jaksoja ja huolellisemmin tehty, mut tykkäsin joka tapauksessa.

Pura kirjoitti...

Joo toi oli kanssa yksi syy kirjoittaa tosta sarjasta, että jos joku ei oo siitä kuullut niin ei missaa sitä. :)

Lähetä kommentti