lauantai 10. lokakuuta 2015

Happy World Mental Health Day!

Hyvää maailman mielenterveyspäivää!

En mä edes tiennyt, että nyt lauantaina vietetään sellaista päivää. Tosin tollasia erilaisia epävirallisia teemapäiviä oon niin paljon. Viime kuussakin oli 10. päivä itsemurhien ehkäisypäivä ja ens kuussa on 17. päivä sitten itsemurhan tehneiden muistopäivä. Ja sitten on toukokuussa Älä laihduta -päivää ja ties mitä muuta. Mä muuten laihdutin silloin oikein anoreksiahengessä.


Ja mäkin oon vielä täällä, elossa ja hengissä. Mut miten hieno juttu se on, siitä mä en mene sanomaan mitään. Mä en ole siitä mitenkään iloinen. Mä oon sairastanut jo 10 vuotta - kohta 11 vuotta. Se on kauan. Niin kauan, että mä en halua ajatella sitä. Mä en ymmärrä, kuinka mä oon vielä täällä.

Anteeks, että mä olin niin pitkään kirjoittamatta. Se on pisin hiljaisuus, joka mulla on ollut koko tän mun blogin aikana. Mut musta tuntuu, että mua itteeni harmittaa kirjoittamattomuus  ja se, ettei mulla ole blogissa tolta ajalta mitään tekstiä, enemmän kuin teitä. Toivottavasti mä pystyisin taas jatkamaan kirjoittamista. Vaikka tänkin tekstin kirjoittaminen oli jotenkin ihan ylivoimaisen vaikeaa.

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mietinkin viime viikolla, mitä sinulle kuuluu ja oletkohan kunnossa tai mitään, kun ei ole kuulunut mitään, mutta ihana kuulla, että olet elossa. Ainakin elossa, jos noin muuten tuntuu kurjalle ja kuolemanhaluiselle yms.

Äläkä ota paineita kirjoittamisesta taikka kirjoittamattomuudesta, itse kyllä pysyn - ja varmasti moni muukin sun blogis lukija - tän blogin parissa vielä pitkään. Toivoisin todella, että sä parantuisit ja todella haluaisit sitä. Parantumista. Mutta mitä nyt olen ymmärtänyt, ystäväsi kuolema vaikuttaa sinuun vielä näin vuosienkin jälkeen enemmän tai vähemmän voimakkaasti, joten parantuminen saattaa olla vielä kuukausien, ehkä jopa vuosienkin päässä, mutta toivon parasta<3

Anonyymi kirjoitti...

Voih sua.. :'( mielessä oot ollut koko ajan ja joka aamu oon käyny kattomassa täällä ootko kirjotellut. Onneks oot vielä hengissä, yritä jaksaa <3
Suosittelisin et kävisit tsekkaamassa instagramissa esim. hästägeillä recoveryisworthit, anorexiarecovery yms. Mua (ja monia muitakin tiedän) se on auttanut paljon, se vertaistuki mitä sieltä saa. (Itselläni on oma tuollainen "anarecovery" -tili, en paljasta tässä myt mikä.)
Tsemppiä <3

Anonyymi kirjoitti...

<3

Anonyymi kirjoitti...

<3 Jaksamisia!

Anonyymi kirjoitti...

Postailet vaan silloin kuin itsestä parhaalta tuntuu, älä ota paineita siitä. :) uskon että lukijat malttaa odottaa, mutta toivon silti että julkaiset edes kommentit niin tiedetään sun olevan elossa. Yritä pärjätä <3

Anonyymi kirjoitti...

Ihana kuulla susta <3 Haleja c:

Pura kirjoitti...

<3

Pura kirjoitti...

Kiitos! :)

Pura kirjoitti...

Kiitos! <3

Pura kirjoitti...

Yritän olla ottamatta. :) Mut kommentit lupaan kyllä julkaista heti, etten vaan huolestuta ketään suotta. Kiitos, yritän. <3

Pura kirjoitti...

Aijaa, vitsit. Musta on aina jotenkin yhtä hämmentävää kuulla, että joku, joka ei oikeasti tunne mua, on kuitenkin ajatellut mua. Samalla siitä tulee jollain tapaa hyvä mieli, vaikken tietenkään toivo, että kukaan olisi huolissaan musta.

Mä en enää näe, että E:n kuolema vaikuttaisi muhun, mutta ymmärrän, että siitä tulee sellainen vaikutelma, kun kuitenkin aina silloin tällöin kirjoitan E:stä tai katastrofista. Kun et kuitenkaan ole ainoa, joka asian näkee niin. Mutta kiitos kuitenkin kaikesta! <3

Pura kirjoitti...

Voi että, kiitos! <3 Mä käyn katsomassa noi tägit! :)

Lähetä kommentti