lauantai 29. lokakuuta 2016

Diet day #1

Palasin omaan kotiin. Äidin luona oli hyvä olla jonkin aikaa, mut sitten mä väsyin. Piti nousta aamulla ajoissa ylös, pedata peti, vaihtaa päivävaatteet ylle, jutella ja olla sosiaalinen. Ei musta ole siihen. Mä yritin liikaa, ettei äidille tulis paha mieli.

Ja äidiltä oli vaa'asta paristot loppu. Mä ahdistuin samantien kun mä tajusin etten saa vaakaa päälle enkä pysty punnitsemaan itseäni.

Mä en haluu olla enää läski. En haluu. Enkä aio olla. Tänään alkoi dieetti. Ultimate pro ana weight loss diet process. Kuulostipa hienolta.

Mä ajattelin noudattaa sitä mun omakeksimää dieettiä, jolla keväällä laihduin 38 kg painoon. Siinä ekat päivät on tosi vaikeita, mut jos niiden yli kestää niin sitten on helpompaa ja painokin alkaa laskea. Mä en kerro siitä tarkemmin, koska en halua jakaa kellekään mitää pro ana -vinkkejä, mut siihen mun dieettiin kuuluu vaan tietyt ruoat. Tänään mä olen kyllä syönyt dieettiin kuulumattomia ruokia, mut vaan 1,5 dl risottoa, pienen omenan ja pienen kulhollisen mysliä. Eli ei paha eikä mitään oikeasti "kiellettyä" paitsi mysli. Sitä ei ois saanut syödä. Enkä mä aio syödä sitä enää.

Pitäisi tehdä vielä jumppasarja. Väsyttää. Mut mä tuun niin inhoamaan itseäni, jos mä en tee sitä. Senkin laiska läskipossu. Nyt pitää pysyä tiukkana. Ei sitä muuten laihdu. Periaatteessa sen voisi siirtää huomiselle, mut huomiselle on totta kai oma jumppasarjansa, joten ehkä mä teen sen vaan tänään.

Kävin oksentamassa jogurtin ja ennen kaikkea myslit. Mysli on kyllä yks inhottavampia oksennettavia. Tai on niitä paljon inhottavampiakin. Enää ei ahdista. Tuntuu laihalta. Eka päivä on aina se vaikein, jolloin helposti sortuu herkkuihin tai muuten syömään paljon, mut kun ekasta päivästä selviää niin sitten on helpompaa. Ja mä oon jo voiton puolella. Tästä se lähtee!

Pitkästä aikaa ihan oikea anapostaus. Jos ja toivottavasti kun dieetti kestää niin tulen kirjoittelemaan tästä vielä lisää. On vaan välillä niin kovin vaikea valita mistä kirjoittaa, kun ongelmiakin on niin monta.

Tiedän. Tiedän kyllä. Anoreksia on sairaus sun ei tarvi laihduttaa sä oot laiha oot sairas syö lopeta pro ana mee hoitoon. Ei tarvitse saarnata.

7 kommenttia:

Venla kirjoitti...

Tarkoituksena ei ole saarnata, vaan ihmiset jotka kommentoivat, ovat oikeasti huolissaan sun hyvinvoinnista.

Anonyymi kirjoitti...

Saarnaan nyt kuitenkin sen verran että eikös tyhjällä vatsalla urheilulla pääse eroon vaan lihaksista. Ku liikunta kuluttaa niitä mut sit ne rakentuu ravinnosta uudelleen ja entistä vahvemmiksi. Nyt niillä ei oo mitään mistä palautua. Lihakset sais näyttämään laihemmalta ku ne tukee kehoa ja kiinteyttää. : )

Anonyymi kirjoitti...

Niin ja litteetä vatsaa ei naiset saa ellei vatsalihakset oo kunnossa. -edellinen anon

Pura kirjoitti...

Joo mä ymmärrän kyllä senkin, mutta kun näihin postauksiin tulee aina niitä asiattomiakin kommentteja. Vaikka enpä mä niistä niin välitä tai itseeni niitä ota.

Pura kirjoitti...

Mun käsittääkseni silloin pääsee parhaiten eroon läskistä, jos sitä oikeasti on kehossa. Mut jos sitä ei ole niin sitten ne on ne lihakset, jotka lähtee. :/

Joo, mun päivittäiseen jumppaohjelmaan kuuluu vatsat.

Anonyymi kirjoitti...

Mä oon joskus yrittäny kasvattaa lihaksia ni tiiän. Sä et ihan oikeesti muuta ku riko sun vatsalihaksia. :/ jotta ne vahvistuis ni ne tarvii rakennusaineita eli paljon proteiinia. Eikä pelkillä vatsalihasliikkeeillä pitkälle pötkitä, tarvii monipuolisia vatsaliikkeitä. Ei, en itse pystynyt tähän. : )

Pura kirjoitti...

Joo mä uskon kyllä sua tässä asiassa.

Lähetä kommentti