keskiviikko 24. elokuuta 2016

Broken into 1000 pieces

Keskiviikko. Aamupalan ja aamukokouksen jälkeen on toiminnallinen ryhmä. Huoneet lukitaan, jotta me ei päästä takaisin nukkumaan. Toiminnallisessa tunnissa meidän olis tarkoitus olla ylhäällä ja tehdä jotain yhdessä yhteisössä tai ulkona kävellen, että me herätään tähän päivään. Tänään katsottiin elokuva Ice Age. Mä tein samalla 1000 palan palapeliä, koska olen nähnyt sen jo niin monesti.

Toiminnallisen tunnin jälkeen mulla oli kädentaidot-ryhmä. Mulla alkoi ryhmät heti seuraavalla viikolla osastolle kirjautumisesta. Että saan toimintaa päiviin enkä vain makaa sängyssä niin kuin kotona. Tunti meni ihan liian nopeasti ja mä olisin halunnut jäädä vielä pidempään. Aloitin mosaiikkipaloista tekemään pannunalusta. Lukuisista värivaihtoehdoista valitsin mosaaiikkien väreiksi valkoisen, beigen ja harmaan. Vaikka en mä tiedä, mitä mä teen pannunalusella kun en edes tee lämmintä ruokaa. Tai ruokaa ylipäätään.

Lounaalla oli kasvispihvejä, perunaa ja raastesalaattia. Päivällisellä oli soijarouhekeittoa. Se oli taas vähän liian suolaista. Jälkkärinä oli kiisseliä niin kuin on käytännössä joka päivä jälkkärinä. Mä en niin perusta kiisseleistä, mut se on vaan hyvä niin mulle ei tule houkutuksia syödä niitä.

Päivällä oli liikuntasali yhdessä toisten osastojen kanssa. Yhdellä potilaalla oli untuvatakki päällä. Pelattiin ensin futsalia (josta en niin pitänyt, mutta tein silti yhden maalin) ja sen jälkeen lenttistä. Se oli tosi kivaa. Etenkin kun kaikki tsemppaa toisiaan. Siitä tulee hyvä mieli. Mun aloituslyöntejä lenttiksessä kehuttiin.



Illalla oli vielä toinen liikuntasali meidän osaston potilaiden kesken. Mä olin päivän liikunnasta vielä niin väsynyt, etten jaksanut lähteä. Vähän harmittaa, kun molemmat liikkasalit osuu samalle päivälle eikä kaikkea millään jaksa. Keskiviikkona olis normaalisti ollut illan liikkasalin jälkeen sauna, mutta koska sairaalan sauna on nyt remontissa niin me ei päästä sinne. Se harmitti. Mä olisin mieluusti mennyt saunaan.

Iltapalalla oli karjalanpiirakoita ja munavoita, koska keskiviikko. Mä söin sen yhden, joka jokaiselle potilaalle oli varattu, vaikken mä anan mielestä olisi missään tapauksessa saanut. Se oli kyllä hyvää. Mehu on onneksi aina tiivistemehua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti