perjantai 26. joulukuuta 2014

Tsunami came washing over me

They took your smell, they took your shadow
And I’m searching through faces for someone familiar
I clawed and I clawed but I couldn’t find you there
You wouldn’t wake, I couldn’t sleep for years

When earth cracks open and swallows then

The waves have come
And taken you to sea
Never to return to me

- Chelsea Wolf - The Waves Have Come


Siitä tuli tänään kuluneeksi 10 vuotta. Mä katsoin dokkarit Surun aalto ja tänään näytetyn Tsunami? - 10 vuotta katastrofista. Mun oli vaan pakko katsoa ne. Samaten, kun mun oli luettava jokainen iltapäivälehden tsunamiuutinen. Jokaikinen. Mut se ei enää tuntunut vaikealta. Niin kuin silloin ennen.

Siitä on jo 10 vuotta. Silti monet luulee, että mä oon vieläkin tapahtuneen takia surullinen ja rikki. Viimeisimpänä psykologi, kun me viime käynnillä puhuttiin katastrofista ties kuinka pitkään vaan koska mä satuin vaan ohimennen mainitsemaan Eevan. Tai kun mä yhä kirjoitan Eevasta ja liitän kirjoituksiin kuvia, joissa lukee I miss you. Mut musta on vain kiva jakaa niitä muistoja teidän kanssa. Mä en ole surullinen. En enää. En ole ollut enää vuosiin. Sillä kaikesta pääsee yli aikanaan.

7 vuotta sitten monikaan ei tiennyt, mikä tsunami on. Nyt kaikki tietävät. Näin mä kirjoitin kerran. Paitsi että postauksen otsikkoon viitaten Manic Street Preachers tiesi. Se tiesi, jos ei kukaan muu tiennyt.

22 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oliko Eeva sun ystävä vai perheenjäsen? Anteeksi jos tunkeilen, ei ole pakko vastata <3 joka tapauksessa otan osaa :(

Pura kirjoitti...

Ilman muuta saa kysyä. Et ollenkaan tunkeile. Bestis oli. <3

Aoda kirjoitti...

Tsunami oli katastrofina niin valtava, ettei sitä pysty käsittämään välttämättä edes sen kokeneena. Mutta aika korjaa sen, mihin järki ei kykene.

Pura kirjoitti...

Ihan totta.

Anonyymi kirjoitti...

Hei, miten sulla menee? c: Harmittaa kun nykyään kirjoitelet niin harvoin, koska tykkään tavasta jolla kirjoitat vaikka viime aikoina sulla on ollut aika hankalaa niin silti on aina mukavaa huomata että olet postannut :)

Anonyymi kirjoitti...

Oletko kunnossa? Olisi ihanaa kuulla sinusta jotain :(

Anonyymi kirjoitti...

Heiii mitä kuuluu ? Toivottavasti oot elossa.
-Reetta

Anonyymi kirjoitti...

Oletan et oot elossa koska oot kuitenki hyväksyny kommentteja tässä vaikka et ookkaan jaksanu vastata. Ei mulla muuta ku että voimia ja ois ihana kuulla miten sulla menee.

Anonyymi kirjoitti...

Mukavaa, että tykkäsit tosta mun suosittelemasta biisistä. Koko Pain is Beauty on aika synkänkaunis kokonaisuus btw.

Kaipailen vähän merkintöjäsi, erityisesti ne terapiakeskustelut oli kiinnostavaa luettavaa. Toivottavasti asiat ei oo liian huonosti siellä. <3

- dream fortress

Anonyymi kirjoitti...

voi pura ♥ voitko julkaista tän että tiedän että olet elossa? huolestuttaa tosi paljon miten voit nykyään ;__;

Anonyymi kirjoitti...

<3 ootko ok?

Anonyymi kirjoitti...

Ootko ok? <3

Anonyymi kirjoitti...

Pura kirjoitti...

Noo ei kovin vahvasti mee, mutta päiviä kerrallaan eteenpäin. Mua itseänikin harmittaa suuresti, kun en oo pystynyt postailemaan, mutta nyt olis tarkoitus palata taas blogin pariin. Kiva kun olet tykännyt mun teksteistä, vaikka niiden taso onkin laskenut aika huomattavasti.

Pura kirjoitti...

Oon mä joo. Tai niin kunnossa kun nyt voin olla. :)

Pura kirjoitti...

Täällä vielä ollaan. Vaikka ei nyt kauhean hyvin menekään. :)

Pura kirjoitti...

Ihan oikea huomio, vaikkakin pahoittelut kun en ole saanut vastatuksi. Kiitos, voimia tarvitaan aina ja tarkoitus olis kyllä postailla ihan pian. :)

Pura kirjoitti...

Oo... no sitten mun pitäiskin kuunnella varmaan koko levy. Mutta joo, biisi oli kaunis ja oli hyvä kun kerroit, että se liittyy katastrofiin niin sen osasi kuunnella ihan eri tavalla.

Voi, mäkin kaipaan terapiakeskusteluja ja meinaan siis ihan niitä keskusteluja itsessään... Mutta katson saisinko kirjoitetuksi samanlaisia dialogeja mun polikäynneistä sh-polilla. Vaikka se ei taidakaan olla ihan hyväksi mun paranemista ajatellen tiididiididii...

Mulla ei oo asiat mitenkään hyvin tällä hetkellä, mutta pakko vaan ajatella että voisivat ne olla vielä paljon huonomminkin.

Pura kirjoitti...

Voi ei saa olla huolissaan musta!!! :O Mulle tulee niin kurja mieli, jos aiheutan huolta muille. Kun kyllä mä olen elossa.

Pura kirjoitti...

Oon mä ainakin hengissä vielä ja ihan suhteellisen ok. :)

Pura kirjoitti...

Olen joo ainakin melkein. Ihana kun huolehdit. <3

Pura kirjoitti...

<3

Lähetä kommentti